Comunicat d’Amors Plurals respecte les 3es Jornades i la situació actual del grup

Han passat gairebé cinc mesos des de la tercera edició de les Jornades Amors Plurals, i ens agradaria compartir algunes de les nostres conclusions després de les assemblees de valoració sobre l’esdeveniment, així com la situació actual del col·lectiu.

Per primera vegada des que vam començar a organitzar aquest esdeveniment el 2015, Amors Plurals va fer una crida oberta per a trobar persones que volguessin organitzar activitats. Aquesta iniciativa tenia per objectiu crear un espai obert i evitar caure en l’endogàmia, conservant, això sí, la integritat ideològica del grup. Fins llavors, totes les activitats les havien organitzat persones amb qui nosaltres ens havíem posat en contacte, en línia amb la nostra forma de treballar com a grup d’afinitat.

Tanmateix, una combinació de factors (falta de temps, falta d’energia, moviments interns i baixes en el col·lectiu) va portar a que es donés llum verda a activitats que, en altres circumstàncies, hauriem  filtrat per no adequar-se als nostres principis. El resultat va ser que algunes de les idees que es van presentar en xerrades i tallers van ser força distants dels principis ideològics d’Amors Plurals, i de gran part de les persones afins al nostre col·lectiu.

Aquesta experiència ens ha servit per a prendre consciència i adonar-nos que la nostra energia és limitada, i que si volem seguir organitzant activitats, ho hem de fer des d’un lloc d’amor i convicció ideològica, i no perquè ens sentim obligades a complir amb una expectativa concreta. Al final, més enllà de la rellevància que Amors Plurals pugui tenir com a col·lectiu, les seves integrants som persones amb vides més enllà del grup, i compaginar diferents activismes amb feina i vida personal és un repte per a moltes de nosaltres.

Actualment Amors Plurals es troba en una fase de transició i reclusió on estem decidint com volem seguir funcionant en el futur.  Tanmateix, no estem totalment inactives: el cicle de xerrades de la Xarxa d’Amors Rurals continua amb la seva ambiciosa missió de portar el discurs de les no-monogàmies a diversos racons del territori, i estem treballant en diversos continguts que ben aviat arribaran al nostre bloc.

Des d’Amors Plurals ens prenem aquesta experiència com una oportunitat d’aprenentatge, i ens comprometem a continuar tirant endavant el nostre activisme tan bé com puguem. Moltes gràcies pel vostre suport i la vostra comprensió.